Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femmie Diggele - WaarBenJij.nu Phi Phi - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femmie Diggele - WaarBenJij.nu

Phi Phi

Door: Femmie

Blijf op de hoogte en volg Femmie

04 Juni 2014 | Thailand, Bangkok

Dag 16 phi phi

Gisteren ook afscheid genomen van Fa de busgirl, en haar vader de chauffeur, ze krijgen een goede tip, Ed bedankt ze in het Engels namens de hele groep. We gaan ze missen.


We gaan varen vandaag naar de Phi Phi eilanden. Eerst drie kwartier varen met een speedboot op volle toeren!
Wij zijn met z'n tienen op de boot de rest is Thais. Een van de Thaise vrouwen is waarschijnlijk te laat op gestaan en zit zich op de boot op te maken!! Eyeliner enz enz geen gezicht de boot is namelijk niet echt stabiel op volle zee dit leid tot hilariteit alom ik lig echt in een deuk ook met de wetenschap dat we zo gaan snorkelen. Aangekomen op de eerste snorkel plek, wij Nederlanders duiken de zee in, de Thai dobbert met zwemvest in de zee. We zien mooie gekleurde vissen, Ed en Vincent spotten zelfs een grote kwal! Ook zien we nog duidelijk de schade die de tsunami heeft aangericht in de zee, al het koraal was weg, het groeit nu langzaam weer een beetje aan.
Op de eilanden blijken we niet de enigen te zijn het is keidruk zoals Els het zegt!! Honderden mensen bij de lunch en tientallen boten groot en klein dit valt ons echt wat tegen. We maken foto's en snorkelen nog een keer en varen naar het volgende eiland ook weer keidruk!! Dan moeten we terug het weer ziet er niet goed uit grote donderwolken boven de zee!!!
De boot gaat op volle toeren terug Mark Wendy,Ton v Els, Ed en Vincent zitten voor op de punt. De zee is ruw de boot maakt klappen op de zee ik kom soms van mijn bankje af zo hoog de boot slingerde van links naar rechts, ik heb het niet meer!!! Ik denk dat die gozer die vaart dit doet om een beetje indruk te maken en wordt link!! Maar men geeft aan dat het veilig is men moet wel zo hard door de golven anders komen we niet vooruit! Dit kost me dus weer een jaar van mijn leven, tot overmaat van ramp begon het keihard te gieten en te waaien we waren echt verzopen!
Voor mij geen vaartocht meer al kreeg ik geld toe. Zit ik me zorgen maken om de mensen op de punt, nou die vonden het prachtig zaten met snorkel en al op de voorkant en ook nog te zingen de gekken!!

Terug in hotel douchen koffers weer inpakken (morgen reizen we verder) en op weg met z'n dertienen om een hapje te eten. We vinden een leuke tent! We worden ontvangen door een "lady boy" heerlijk eten goede bediening. Nee hè, valt de stroom uit in het hele dorp!! Overal worden kaarsen vandaan gehaald! Alles gaat gewoon door het duurt wel een uur voor het licht weer aan gaat!!
Nou dat was me wel weer een dagje!!
Ben stuk ga slapen!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Thailand, Bangkok

Femmie

Femmie en Bianca Wij gaan samen met onze mannen Ton en Ed en neef Mark op reis naar Thailand!! Wij willen jullie graag op de hoogte houden van onze avonturen! Groeten Femmie en Bianca.

Actief sinds 09 April 2014
Verslag gelezen: 105
Totaal aantal bezoekers 8464

Voorgaande reizen:

16 Mei 2014 - 10 Juni 2014

Mijn eerste reis naar Thailand

Landen bezocht: