Drijvende markt - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femmie Diggele - WaarBenJij.nu Drijvende markt - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femmie Diggele - WaarBenJij.nu

Drijvende markt

Door: Femmie

Blijf op de hoogte en volg Femmie

30 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Dag13

Na ontbijt gaan we op weg naar Hua Hin.
We stappen met z'n allen in de longtail boot op weg naar de drijvende markt. Ik zit met Ton voorin op een smal bankje helemaal klem. Bianca en Ed achter op met ook heel weinig ruimte in die smalle bootjes die behoorlijk hard gaan. We varen door een wirwar van kanaaltjes. De drijvende markt is super leuk! We kopen wat souvenirs drinken " Hollandse" koffie. We zien Thaise mensen met slangen een boa en een grote gele slang zelfs een baby luiaard zo zielig!!

We rijden verder naar de trein/ spoor markt "Maeklong market" deze markt is vlak aan het spoor en vaak op het spoor. Drie maal per dag komt er een trein langs, ze moeten dan alle kapjes en luifels op trekken doosjes van de rails halen zodat de trein er langs kan. Bizar om dit te zien, ook de diversiteit van producten dat verkocht wordt geweldig om te zien Bianca en ik kunnen hier wel uren lopen om alles te bekijken.

We moeten weer naar de bus, op weg naar de apentempel.
We komen aan bij de Khao Yao grot, de grot is gevormd in kalksteen en er ligt een grote liggende Boeddha en weer mooi om te ziet hoe men de Boeddha eert en offertjes plaatst. Ed word door een monnik gezegend met oa een soort van preek krijgt water op z'n hoofd gesprenkeld met een soort van roe. Na de zegening krijgt hij een wit bandje om de rechter pols gebonden. Omdat de monnik geen vrouwen aan mag raken bind Ed het bandje bij Bianca om de pols. Ton en ik ondergaan het zelfde ritueel, het witte bandje zou geluk brengen en moet er vanzelf af vallen.
Buiten de tempel lopen veel apen groot en klein, je kan ze voeren maar dat doen we niet. De apen pakken je spullen als ze de kans krijgen of willen de bus in bbbrrrr.

Nu verder naar de lunch plaats, we lunchen in een hotel heerlijk eten. Op naar Hua Hin naar het strand.
Aankomen in hotel frissen we ons op badpak aan en naar het strand!! Het is heerlijk op het strand de zee is warm. We huren bedjes nemen een drankje en genieten oa met free wi fi. Voor het donker wordt gaan we weer naar hotel. We rekenen af vijf drankjes vijf bedjes ( met kussentjes). De kosten 570 bath omgerekend 14 euro we liggen echt in een deuk.

Nog even in het zwembad gezwommen met Ton, Mark, Wendy en Vincent.

Na het strand en zwembad nemen we een Thaise massage zelfs Mark gaat overstag! Ton gaat voor een voetmassage en Els en Ton gaan voor een olie massage. De gehele salon is in rep en roer!!
Ton (van Els) doet een mooie uitspraak!
Ton is eerder in deze vakantie door een baby olifantje tegen zijn been gebumpd , hij heeft er nog last van!!!

Op de vraag van Els of het goed gaat met masseren ( je ligt namelijk als echtpaar op een kamertje) zegt Ton ik heb wel wat last van mijn olifantje. Els verbaast hhhhuuu en moest lachen ze kon zich namelijk wel voorstellen dat hij last had van zijn "olifantje" waarop Ton aangaf dat hij zijn been bedoelde!! Hilariteit alom en we hebben gegierd van het lachen.

Na de massage gaan we eten in het hotel, we zijn met zeven ook Els en Ton eten in hotel.
We bestellen en het duurt en het duurt maar. Na ongeveer 50 minuten krijgen we ons eten behalve Ed?? Ed is helemaal vergeten de serveerster vraagt ook niets kijkt niet, na enige tijd geven we aan dat Ed niets heeft gekregen. Sorry sorry een minut een minut. Weer 50 minuten later kan Ed ook eten. Pppffff we zijn toch wat geïrriteerd maar het meisje blijft vriendelijk naar ons lachen. Niets maar dan ook niets gaat zoals in Nederland. Terwijl Ed nog zit te eten komen ze al met de rekening, nu is het me teveel en ik zeg er wat van in Engels weet niet of de serveerster me snapt ze blijft vriendelijk doorlachen!!

Het was een tocht wel weer een hele mooie dag.
We gaan lekker slapen!!

• 31 Mei 2014 - 17:49