De Tempel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femmie Diggele - WaarBenJij.nu De Tempel - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femmie Diggele - WaarBenJij.nu

De Tempel

Door: Femmie

Blijf op de hoogte en volg Femmie

27 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Dag 6 de Doi Suthep tempel.

We staan weer vroeg op, na het ontbijt ( met gekookte eitjes door Ton besteld) gaan we in vier groepjes op pad.
Een groep gaat met Bastiaan de Jungle flight doen. De helden oa Mark en Ed gaan boomtop slingeren soms wel op 70 meter hoogte bbbrrrrr.
Een ander groepje krijgt kook les, ze gaan naar de markt en een heerlijke Thaise maaltijd bereiden.
Ton gaat met de Flintstones ( An, John, Leo en Marijke) winkelen in een van de grote stopping malls. Bianca en ik gaan fietsen wel 30 km in een temperatuur van wel 37 graden. Claudius (Frans) gaat ook mee ppppffff.
We rijden over het platte land zien water buffels veel vlinders en rijst velden. We stoppen bij een Creche de kindjes groeten ons op z'n Thais. Zoooo lief. We spelen even met ze zingen een liedje en helpen met kleien. We mogen overal rond kijken de kindjes doen hun middag slaapje op de grond op een matje. Een klein jongetje volgt ons op de voet en vind die witte vrouwen best interessant.
Na enige tijd moeten we weer verder we doen nog een gift voor de kindjes en zeggen gedag. Het kleine jongetje moet huilen omdat we weg gaan. Hij zwaait wel maar huilt ook ow zooo zielig!! We fietsen verder door het mooie landschap, kijken bij een houtsnijwerk fabriekje kopen mooie foto lijstjes. Het fietsen in deze hitte is afzien we zijn dan ook blij dat we weer bij het beginpunt aankomen wat overigens een prachtige plek is!! Na een heerlijke lunch gaan we op weg naar ons hotel moe maar voldaan.

Nadat iedereen weer terug is nemen we een douche en gaan op weg naar de Doi Suthep tempel.
Het is boven op de berg en je kan met een lange trap naar boven maar omdat ik toch wel erg moe ben neem ik dit keer de lift. Ed Mark en Bianca nemen de trap de helden!!
Boven weer een hele mooie tempel. De tempel is heilig en staat bekend om de legende van de witte olifant. Men had delen van de Boeddha op de rug van de olifant gebonden. De olifant is de berg opgelopen en boven op de berg is de olifant gestorven. Alles pracht en praal mensen bidden en lopen rondjes om de gouden stoepa. Na enige tijd weer terug naar het hotel. Daar aangekomen nemen we eerst een borrel. Bastiaan verteld ons dat de avondklok is ingesteld we moeten allemaal voor 22uur binnen zijn.

Na een douche gaan we eten dit keer een Kantoke dinner we zitten aan lage tafeltjes met de benen zo,'n beetje in de grond. Het eten zit in kleine schaaltjes is heerlijk en onbeperkt. Ook voert men een mooie show op met muziek en dans.

Na het eten terug en slapen we zijn kapot!!!