Koninklijk paleis. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femmie Diggele - WaarBenJij.nu Koninklijk paleis. - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Femmie Diggele - WaarBenJij.nu

Koninklijk paleis.

Door: Bianca

Blijf op de hoogte en volg Femmie

26 Mei 2014 | Thailand, Bangkok

Koninklijk paleis Dag 4

Wederom vroeg op. Eigenlijk is dat elke dag zo.
We gaan op doorreis richting Ayutthaya-Tak. We verlaten Bangkok. We zijn naar het zomerpaleis van de koning geweest. Het Bang Pa-In paleis.Prachtig!
Alles is mooi,schoon en super goed onderhouden.
Vooral Femmie was erg verbaast over het stofvrije van het paleis!
Langs het water,op het landgoed van het paleis stond ook een tafel met offers.
Het zag er zeer onsmakelijk uit!
Er lagen zelfs 2 echte varkenskoppen bij!!!
Hierna zijn we doorgereden naar het Ayutthaya Historisch Park.
Ton bleef in de bus en genoot van de airco! Tijdens ons bezoek aan het park gebeurde er nog een ongeluk naast de bus. Meisje aangereden op een scooter,door een auto.
Ton heeft de filmcamera erbij genomen en het als een echte reporter vastgelegd.

Een aantal medereizigers gingen een boottocht maken in de middag en een museum bezoeken. Daar hadden wij geen behoefte aan. We zijn even over een kleine markt gewandeld.
Toen ze terug waren zijn we als groep bij een Wat gaan kijken.
Daar was op dat moment een ceremonie aan de gang door monniken. Indrukwekkend om te zien.
Na afloop een rondje gelopen in deze Wat. Terecht gekomen bij een monnik die Fem en Wendy een oranje gelukstouwtje om deed. De gewoonte is dan dat je een klein bedrag aan Bath's doneert.
Daar was deze corrupte monnik het niet mee eens! Hij wilde Euro's zien. En geen muntgeld maar papiergeld!
Daar ging hij dan ying ying (scooter) voor kopen. Daar trapte wij niet in. De hulp van de monnik kwam ons achterna en bood meerdere keren zijn excuus aan. Deze man ging in gesprek met onze gids Koaw. Zij werd er erg boos om!
In Tak,aan rivier de Ping hebben we 1 nachtje doorgebracht.
S'avond erg lekker gegeten,gelachen en een spelletje Skipbo gedaan!

• 27 Mei 2014 - 06:24

Kelly:

Leuk weer! X

• 27 Mei 2014 - 10:38

Leontien:

Jullie genieten echt !!!!
    En ik hier op een afstand...super gaaf weer, die foto's.